Ako úspešne zvláda koronakrízu barefoot predajca - Barefoot Brno?
Obmedzenia a dosah koronakrízy zasiahol aj retailové prevádzky s barefoot obuvov. Ako ich to zasiahlo a ako to zvládajú sme sa opýtali Jitky Slunečkovej z Barefoot Brna, z Českej republiky.
Jitka Slunečková podniká v Brne v Českej republike, kde vlastní predajňu barefoot obuvi. Patrí medzi top predajcov a vo svojej lokalite, zákazníci tento obchod vyhľadávajú a tak sme sa rozhodli ju osloviť a spýtať sa jej, ako sa jej darí.
1. Prečo sa vám darí v predajoch aj v týchto nie najlepších časoch?
Vždy je to o tom, ako sa človek k danej situácií postaví. Je pravda, že s koronou prišla neistota, ako sa bude trh ďalej vyvíjať. Zaznamenali sme zmenu správania zákazníkov - sú opatrnejší v tom, čo kupujú. Chcú kvalitu, ekologicky zodpovedné produkty a pri nákupe uvažujú dlhodobejšie. Veľmi pozorne sme tieto potreby zapracovali do nášho plánu.
2. Aké zmeny ste museli urobiť?
Upravili sme našu stratégiu tak, že sme sa zamerali na európskych výrobcov a dodávateľov obuvi. Rovnako tak sme vyhľadávali partnerov, ktorí budú ústretoví voči nášmu cashflow a nebudú nás tlačiť vysokými minimálnymi množstvami objednávok. Začali sme uprednostňovať značky, ktoré naplnia potreby zákazníkov a maximalizujú náš zisk.
3. Prečo ste vo svojom podnikaní stavili na Barefoot?
Sme presvedčení o tom, že Barefoot prináša ľuďom úplne novú úroveň pohodlia nosenia topánok, s dokázateľnými zdravotnými benefitmi. Je úžasné sledovať reakciu zákazníka po tom, ako si po prvýkrát vyskúša Barefoot topánku. Wow efekt zaručený ?.
Barefoot nám prináša zákazníkov, ktorí sa k nám opakovane vracajú, dokonca privádzajú svojich rodinných príslušníkov a priateľov. Dopriať evidentnú radosť zákazníkom nás hlboko napĺňa.
4. Prečo spolupracujete so spoločnosťou Be Lenka?
Vnímame, že popularita značky Be Lenka prudko rastie, ľudia majú ich produkty radi, pretože sú kvalitné a štýlové a 100 % ne spĺňajú kritériá pre barefootovú obuv. Mne ako obchodníkovi dáva BeLenka možnosť obuť celú rodinu, na každú príležitosť a do každého počasia. Dostávam tak veľkú flexibilitu a možnosti pri predaji.
Navyše má BeLenka veľmi dobre nastavenú obchodnú politiku a počas pandémie nám bola a aj naďalej je stabilným a spoľahlivým partnerom.
5. Čo by ste odporúčali obchodníkom, ktorých zasiahla kríza?
Škrtajte, čo nefunguje a hľadajte, čo by fungovať mohlo. Nebojte sa zmeny, vyskúšajte aj nový sortiment, ktorým dokážete prekvapiť širokú škálu vašich zákazníkov a priniesť nových. Barefoot je obuv budúcnosti a jeho obľúbenosť raketovo rastie kríza nekríza.
Ďakujeme veľmi pekne za rozhovor a prajeme veľa úspechov v podnikaní, a samozrejme aj pevné zdravie.